ایبد 2012


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



Click here to make Webloger your default homepage!
Google

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جست و جوی گوگل

تبادل لینک - . >

 حال پس از910120-www-narenji-ir-ipad3-2.jpg گذشت ۲ سال، اپل نسل سوم آیپد را برای مشتریان عرضه کرده است و طی این مدت سعی کرده تا یک تبلت بی عیب و نقص را روانه بازار کند، اما چقدر در انجام این کار موفق بوده را می توانید، در ادامه این مطلب مطالعه کنید.
 

اولین نکته ای سوال برانگیز راجع به آیپد جدید، نحوه نامگذاری آن توسط اپل بود، اپل ترجیح داد تا آیپد جدید را تنها آیپد بنامد و ارقام نشان دهنده نسل آن را از انتهایش حذف کند، بعضی از محصولات اپل هم از این روند نامگذاری بهره می برند. مک بوک، آی مک، آیپاد و ... ، عددی که نشان دهنده مدل آنها باشد را به دنبال ندارند.
اما آیپد جدید از لحاظ ظاهری بسیار به مدل پیشین خود شبیه است و ممکن است در نگاه اول نتوانید این ۲ را از هم تمیز دهید.


 

ظاهر فیزیکی و مشخصات سخت افزاری

اگر آیپد ۲ را در دست گرفته باشید، باید بگوییم که آیپد جدید اندکی از مدل قبلی خود ضخیم تر و سنگین تر است. آیپد جدید که ۹/۴ میلیمتر قطر دارد، با هم رده قبلی خود تنها ۰/۶ میلیمتر فاصله دارد و در عمل این میزان ضخامت محسوس نخواهد بود. اما به سبب استفاده از باتری بزرگتر نسبت به مدل قبلی، این مدل ۵۱ گرم از آیپد۲ سنگین تر است و شما یک وسیله ۶۵۲ گرمی را در اختیار خواهید داشت.


 

910120-www-narenji-ir-ipad3-3.jpg

محل قرارگیری کلید ها، جنس بدنه و جنس شیشه روی صفحه نمایش دقیقا همانند مدل قبلی آیپد است و آلومینیوم همان حس استحکام را به شما القا خواهد کرد. قطر شیشه نصب شده هم به اندازه کافی زیاد است که فشارهای وارده توسط انگشت آن را خم نکند. در واقع این بار هم، آلومینیوم به کمک اپل آمده است تا زیبایی و استحکام را در کنار هم قرار دهد.

در بالای آیپد شما جک ۳/۵ میلیمتری هدفون، کلید پاور/اسلیپ و میکروفون را می بینید. همه چیز دقیقا در همان جای قبلی قرار دارد.
 

پایین آیپد نیز درگاه ۴۰-پینی به منظور اتصال به USB و یا HDMI و دیگر تجهیزات جانبی تعبیه شده است. محل قرارگیری بلندگو نیز در آیپد جدید تغییری نکرده است و در همان جای قبلی به صورت مونو قرار دارد. حداقل انتظار داشتیم تا اپل محل بلندگو را به مکانی بهتر تغییر دهد، تا در هنگام استفاده به صورت عمودی، قرار گرفتن دست در گوشه آیپد مانع از خروج صدا 910120-www-narenji-ir-ipad3-5.jpgنشود 
کلیدهای تنظیم صدا و قفل کردن چرخش صفحه/قطع صدا نیز همچنان در محل سابق خود، در گوشه سمت چپ دس910120-www-narenji-ir-ipad3-6.jpgتگاه خودنمایی می کنند.
 سمت راست دستگاه هم درگاه قرارگیری سیم کارت میکرو است که تنها در مدل های 4G مشاهده می شود.
 پشت آیپد ج910120-www-narenji-ir-ipad3-7.jpgدید، پوشش پلی کربنات مشکی رنگ به منظور آنتن دهی شبکه های موبایلی قرار دارد و بدیهی است که در مدل وای-فای این پوشش وجود نداشته باشد. همچنین وجود دوربین ۵ مگاپیکسلی در این قسمت به چشم می خورد که به گفته اپل، این شرکت از تکنولوژی چیدمان لنزی که در آیفون 4S بهره برده است، در آیپد نیز استفاده کرده است و اما خبری از فلش LED در اینجا نیست.  از لحاظ پشتیبانی از شبکه های مخابراتی، آیپد جدید تقریبا می تواند با اکثر شبکه های نسل دوم، سوم و چهارم کار کند و تنها در برخی از نقاط همانند استرالیا، آیپد جدید با نسل چهارم شبکه های مخابراتی سازگار نیست.
آیپد جدید در نسل دوم از شبکه های GSM با باند 800/900/1800/1900 و شبکه های CDMA با باند 800/1900 پشتیبانی می کند. همچنین در نسل سوم با شبکه های HSDPA با باند 850/900/1900/2100 و نسل چهارم با شبکه های LTE با باند 700 سازگار خواهد بود. به لطف LTE آیپد جدید می تواند تا سرعت ۴۲ مگابیت به شبکه وصل شود.
وجود چیپ بلوتوث ۴ نیز به شما کمک می کند تا در هنگام استفاده از این تکنولوژی میزان انرژی کمتری را از باتری مصرف کنید.همانند آیپد قبل وای-فای آیپد جدید از استاندارد های 802.11a/b/g/n پشتیبانی می کند. به خاطر داشته باشید که تنها مدل ۴جی آیپد جدید مجهز به جی پی اس خواهد بود و مدل وای-فای آن از این امکان محروم است.
 

جلوی آیپد هم همانند مدل سابق تغییر نکرده است و آی پد در ۲ رنگ سفید و مشکی عرضه می شود. دوربین VGA جلو هم همچنان به قوت خود باقی است و حداقل انتظار می رفت که کیفیت آن به 720p ارتقا پیدا کند.


 

910120-www-narenji-ir-ipad3-9.jpg

صفحه نمایش

اپل تمام تلاش خود را برای جا دادن پیکسل های فراوان در دستگاهایش می کند. پس از ارائه آیفون ۴ با صفحه نمایش رتینا که دارای تراکم ۳۳۰ پیکسل در اینچ بود، اپل این بار آیپد را با صفحه نمایش ۲۶۴ پیکسل در اینچ به بازار عرضه کرده است. صفحه نمایشی که توسط سامسونگ برای اپل طراحی و تولید گردیده است.این صفحه نمایش 9.7 اینچی که دارای رزولوشن ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ پیکسل است، کیفیت خیره کننده ای دارد. که با قاطعیت تمام می توانیم بگوییم که تا کنون چنین صفحه نمایشی با این کیفیت ندیده ایم. اما میزان نمایش رنگ این صفحه نمایش اندکی از صفحات نمایش Super AMOLED از شرکت سامسونگ کمتر است و حدس می زنیم که اپل به منظور بهینه سازی مصرف انرژی سعی کرده تا کنتراست تصویر را اندکی کم کند. به هر حال این صفحه نمایش، با چشمان شما دوست صمیمی است و شما از تماشا کردن آن خسته نخواهید شد.


 

910120-www-narenji-ir-ipad3-10.jpg

بعد از مدتی کار کردن با آیپد جدید، می توانیم بگوییم که نگاه کردن به آیپد قدیمی سخت شده بود و به صورت عجیبی پیکسل های آیپدهای قدیمی تر قابل رویت می شدند.


 

910120-www-narenji-ir-ipad3-11.jpg

در واقع بهتر است همین جا خیال تان را راحت کنیم و بگوییم که اگر جذب صفحه نمایش آیپد جدید نشدید، بهتر است از خرید آن صرف نظر کنید و به دنبال آیپد ۲ بروید. زیرا صفحه نمایش جدید را می توان قابلیت برتر این آیپد دانست و موفقیت آتی آن مدیون این صفحه نمایش خواهد بود.پیدا کردن عکسی که بتوانیم کیفیت صفحه نمایش را در آن ببینیم هم اندکی مشکل بود و پس از انجام تست های متعدد، کیفیت صفحه نمایشگر به خوبی بر ما اثبات گردید. در زیر اسکرین شات گرفته شده در آیپد را می بینید. برای دیدن اندازه واقعی روی آن کلیک کنید.


 

20-www-narenji-ir-ipad3-photo.png

متون فارسی و انگلیسی به خوبی نمایش داده می شدند و کیفیت آنها تقریبا برابر با یک نشریه چاپی بود.


 

910120-www-narenji-ir-ipad3-13.jpg

قدرت پردازشی و باتری

میزان RAM در آیپد جدید به ۱ گیگابایت افزایش یافته است و این میزان ۲ برابر آیپد۲ و ۴ برابر آیپد نسل اول است.پردازنده A5X از لحاظ قدرت پردازشی در سطح و رده همان A5 آیپد۲ است و اپل تنها گرافیک آن را به یک گرافیک ۴ هسته ای تغییر داده است، مسلما تمامی عملیات سیستمی همچون آیپد قبلی سریع است و این سوال به راستی مطرح می شود که پردازشگر گرافیکی ۴ هسته ای چقدر می تواند در پردازش تصاویر مفید واقع شود ؟
اندکی که دقیق شوید، متوجه خواهید شد، که اپل مجبور بود قدرت پردازش گرافیک را ۴ برابر کند، زیرا تعداد پیکسل های موجود در صفحه نمایش به ۴ برابر افزایش یافته اند و این موضوع نیاز به یک پردازنده گرافیکی قویتر دارد، که بتواند ۴ برابر از آیپد۲ بهتر عمل کند.در تصویر زیر می توانید بنچمارک آیپد جدید را که توسط نرم افزار GeekBench انجام شده است مشاهده کنید.


 

910120-www-narenji-ir-ipad3-bench.jpg

به هر حال طی مدت زمانی که با آیپد کار کردیم، متوجه کندی زیادی نشدیم، فقط بعضی اوقات زمان لود کردن نوتیفیکیشن هایی که متن فارسی داخل آنها بود، اندکی کندی در بازخوانی آنها به وجود می آمد، که حدس می زنیم، این مشکل بیشتر نرم افزاری باشد.
باتری آیپد جدید 42.5 وات ساعت توان دارد و این در حالیست که توان باتری آیپد 25.2 وات ساعت است.
آیپد جدید در یک استفاده مخلوط از بازی، وب گردی و تماشای فیلم با نور صفحه به میزان ۷۰٪ بر روی کانکشن وای-فای، توانست ۸ ساعت و ۴۳ دقیقه برای ما دوام بیاورد و از دید ما کاملا این عدد راضی کننده ای برای اینچنین صفحه نمایشگر و این پردازنده گرافیکی است.
متاسفانه به دلیل عدم وجود اپراتورهای نسل سوم و چهارم نتوانستیم سرعت اتصال به اینترنت آن را آزمایش کنیم. اما اینترنت نسل دوم را توسط دو اپراتور همراه اول و ایرانسل تست کردیم، که ایرانسل به سبب استفاده از EDGE سرعت بیشتری نسبت به GPRS همراه اول داشت.


 

گرمای بیش از حد ؟

همانطور که می دانید تعداد زیادی از افراد اعلام کرده اند که آیپد جدید نسبت به هم رده های قبلی خود گرمای بیشتری را تولید می کند. خب ما هم این موضوع را کاملا تایید می کنیم و حتی این موضوع در زمان استفاده های معمولی نیز به راحتی ملموس است و ما بیشترین گرما را در ناحیه تحتانی آیپد احساس کردیم. پس از بررسی این موضوع و مراجعه به سایت ifixit متوجه شدیم که گرمای تولید شده از سوی پردازنده دستگاه است و این حدس را می زنیم که این گرما را گرافیک ۴ هسته ای آن تولید می کند. البته به سبب پوشش آلومینیومی دستگاه، حرارت به سرعت به نقاط دیگر انتقال می یابد و شما گرما را در تمام سطح پشتی احساس خواهید کرد. به نظر نمی رسد که این موضوع با آپدیت نرم افزاری قابل حل باشد و باید دید که اپل چه عکس العملی نشان می دهد. البته می توانید با خیال راحت با آیپد کار کنید، گرما به حدی نیست که انگشتان تان را آب پز کند.


 

دوربین

استفاده از دوربین تبلت برای مصارف روزانه اندکی مضحک است. فکر کنید برای ثبت یک منظره قرار باشد تبلت ۱۰ اینچی را بیرون بیاورید و توسط یک لنز کوچک عکس بگیرید !
به همین خاطر وقتمان را زیاد صرف بررسی دوربین نکردیم و تنها به قرار دادن این عکس برای شما بسنده کردیم. برای دیدن اندازه واقعی عکس روی آن کلیک کنید.


 

20-www-narenji-ir-ipad3-camera-photo.jpg

دوربین جدید که دارای سنسور ۵ مگاپیکسلی است، از ساختار لنزی شبیه به آیفون 4S بهره میبرد و می تواند با کیفیت 1080p فیلمبرداری کند. متاسفانه این دوربین هم همانند دیگر سنسورهای کوچک، در محیطهایی با نور کم، عملکرد خوبی ندارد و نویز زیادی را به تصویر اضافه می کند.


 

دیکته انگلیسی

با وجود پردازشگر قوی، جای Siri در آیپد خالی لست، در واقع اپل عادت ندارد تا همه نقاط قوت یک محصول را به یک باره رو کند و ترجیح می دهد از هرکدام از آنها به عنوان یک امتیاز برای فروش بهره بگیرد. شاید نسخه بعدی آیپد Siri را به همراه داشته باشد و مصرف کنندگان آن را به خاطر Siri خریداری کنند. به هر حال این نسخه از آیپد تنها از دیکته صوتی بهره می برد و شما می توانید با گفتن کلمات، وظیفه تایپ آنها را به عهده آیپد بگذارید. برای لهجه ما که زبان مادری مان انگلیسی نیست، آیپد کمی خطا داشت و ما سعی کردیم لهجه خودمان را اصلاح کنیم !


 

910120-www-narenji-ir-ipad3-15.jpg

جمع بندی

910120-www-narenji-ir-ipad3-16.jpg

همانطور که اشاره کردیم، صفحه نمایش آیپد جدید یکی از نقاط عطف اصلی آن خواهد بود و اگر شما تحت تاثیر کیفیت آن قرار نگرفته اید، بهتر است همان آیپد قبلی را خریداری کنید، که هم سبکتر است، هم نازکتر است و هم ارزان تر. ضمن اینکه دستان تان را هم کباب نمی کند !
آیپد جدید یک تبلت کامل است که زیبایی طراحی اپل و پایداری آن شما را به وجد خواهد آورد. در صورتی که سری آیپد اول را در اختیار دارید، بدون شک این آیپد برای شما یک ارتقا خوب خواهد بود. شما وزن کمتر، کیفیت صفحه بیشتر، دوربین، باتری بهتر و پردازشگر بسیار قویتر را در اختیار خواهید داشت. اما اگر صاحب یک آیپد۲ هستید، بهتر است که در خرید آن کمی فکر کنید، چون تنها صفحه نمایش بهتری را در اختیار خواهید داشت.
در صورتی که تبلت ندارید، آیپد یک ابزار مصرفی خوب برای شما خواهد بود، ولی انتظار نداشته باشید که جای لپ تاپ را برای شما پر کند.نا
برای دیدن مشخصات فنی آیپد جدید به اینجا مراجعه کنید.


 

در نهایت آیپد جدید در ۲ رنگ سفید و مشکی، با ظرفیت های ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی در ۲ نسخه وای-فای و ۴جی به بازار عرضه می شود که می توانید نسخه 4G 32GB را با قیمت 1,750,000 تومان تهیه کنید. نارنجی


فرصت استثنایی کسب و کار اینترنتی


:: موضوعات مرتبط: جدید ترین های جهان , ,
:: بازدید از این مطلب : 464
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








document.write(unescape("%3Cscript src='http://mvs42.melimarket.com/s">